راز موفقيت تيراندازها
تاريخ : سه شنبه 28 بهمن 1393برچسب:تیراندازی, | 23:34 | نویسنده : sport-kj
راز موفقيت تيراندازها
خراسان جنوبي - مورخ چهارشنبه 1393/11/29 شماره انتشار 18911

زهرا قرباني- کمبود اعتبار مشکلي است که مسئولان همه هيئت هاي ورزشي آن را مانعي براي انجام بسياري از برنامه ها مي دانند. در شرايط يکسان، برخي هيئت ها قدم هاي رو به جلو برداشته اند و موفقيت هاي بزرگي را در کارنامه خود ثبت کرده اند.

هيئت تيراندازي هم با همين مشکل دست و پنجه نرم مي کند اما توانسته در اين شرايط موفق عمل کند. به گفته دبير هيئت علاقه،تعهد و پشتکار 3 اصلي است که بعد از امکانات بايد هر ورزشکار براي پيشرفت در کار خود آن ها را مد نظر قرار دهد و تير اندازان استان نيز به اين واقعيت دست يافته اند.

«سليماني » گفت: شايد بودجه ،پيشرفت را چند برابر کند اما هيئت هاي ورزشي بايد وضعيت دولت را درک کرده و بدانند با استفاده بهينه از امکانات موجود هم مي توانند افتخاراتي را براي جامعه خود به ارمغان آورند همان اقدامي که تيراندازان استان آن را به اثبات رساندند.

وي استفاده از فعالان اين رشته ورزشي به عنوان اعضاي کميته هيئت را دليل ديگر موفقيت اين هيئت بيان کرد و افزود: افراد فعال در کميته هاي هيئت ورزشکار يا مربي هستند که دلسوز اين رشته ورزشي بوده و وقت زيادي براي پيشرفت آن مي گذارند.

به گفته وي بسياري از آن ها مي دانند که فعاليت در رشته هاي ورزشي از نظر مادي چيزي براي آن ها ندارد اما با علاقه مندي و استفاده بهينه از امکانات موجود توانسته اند بسياري از کمبودها را پوشش دهند.

 

فعاليت 180 ورزشکار حرفه اي

وي ادامه داد: يکي از مهم ترين برنامه هايي که اين هيئت به جد پيگيري مي کند بحث استعداديابي است که در طول سال نيز با همکاري آموزش و پرورش اين موضوع انجام مي شود.

به گفته وي در طرح استعداد يابي تابستان امسال حدود 600 نفر شرکت کردند که حدود 150 مستعد در هر گروه شناسايي شدند که بسياري از آن ها با وجود علاقه مندي زياد در اين رشته اما به دليل واقع نشدن تنها سالن اين هيئت در موقعيت مناسب از ادامه فعاليت انصراف دادند.

وي با اشاره به اين که در حال حاضر حدود 180 ورزشکار به صورت حرفه اي و مداوم در استان اين رشته ورزشي را دنبال مي کنند افزود: از اين تعداد 100 نفر آقا و بقيه خانم هستند.

 

نبود سالن استاندارد

وي با اشاره به چالش هاي پيش رو گفت: هيئت از وجود سالني متناسب با استانداردهاي روز براي ورود به ليگ محروم است طوري که به همين دليل خانم «نجمه خدمتي» ورزشکار پر افتخار استان در ليگ يک استان ديگر مشغول فعاليت است.

وي با طرح اين سؤال که چرا ورزشکاران ما بايد از استان خارج و براي ساير استان ها فعاليت کنند افزود: با توجه به استعداد ها و علاقه مندي زياد در استان نياز است که مسئولان در فراهم آوردن اين گونه امکانات براي ورزشکاران اين رشته اقدام اساسي انجام دهند چرا که اين هيئت قهرمان آسيا است و 5 نفر دعوت شده به تيم ملي دارد.

وي ادامه داد: تنها سالني که در مرکز استان در اختيار هيئت قرار دارد علاوه بر اين که با استانداردها فاصله دارد در موقعيتي قرار گرفته که ادامه فعاليت را براي بسياري از مستعدين اين رشته ورزشي سخت مي کند.

به گفته وي البته پيگيري هايي براي در اختيار گذاشتن سالني در مرکز شهر بيرجند و جايي که تردد براي همه ورزشکاران راحت باشد انجام داده ايم و قول هايي هم از سوي مسئولان مربوطه داده شده اما تا اين لحظه هيچ کدام عملياتي نشده است.

 

کمبود تجهيزات

وي کمبود تجهيزات را از مشکلات ديگر هيئت بيان کرد و افزود: در اين رشته ورزشي به دو اسلحه تفنگ و تپانچه بادي نياز است که تا فاصله 10 متري استفاده مي شود و 2 سال است نتوانستيم اسلحه ها را تجديد کنيم.

به گفته او علاوه بر اين که نتوانستيم به تعداد آن ها اضافه کنيم تعدادي از اسلحه هاي موجود نيز مستهلک شده که استفاده از آن ها به صلاح نيست. وي ادامه داد: اسلحه ها ابزار تير اندازي هستند که خيلي مهم است که به روز باشند البته درخواست تجهيزات به اداره ورزش و جوانان داده شده که هنوز به دليل مشکلات مالي به نتيجه نرسيديم.

 

فراهم شدن امکانات

وي در پاسخ به اين سؤال که زمين تراپ واقع در استاديوم 15 هزار نفري که اداره ورزش و جوانان قولش را به هيئت داده بود به کجا رسيد؟ افزود:پرداختن به اين زمينه اعتبار نياز دارد چرا که بايد زيرساخت ها نظير آماده سازي زمين و امکانات مورد نياز فراهم شود.

به گفته وي علاوه بر اين براي راه اندازي رشته جديد مثل اهداف پروازي بايد متخصص و مربي در اين رشته ورزشي داشته باشيم که آموزش هاي لازم را ديده باشند که بايد زمينه لازم براي تعدادي افراد فراهم شود تا آموزش هاي لازم را فرا گيرند.

 

توسعه در شهرستان ها

وي با اشاره به عمر 8 ساله هيئت تير اندازي افزود: در اين مدت شاهد تعويض و تغيير 8 رئيس و سرپرست بوديم که اين تغيير مديريت سبب شد دائم در فراز و نشيب باشيم طوري که نتوانيم به شهرستان ها آن طور که بايد توجه کنيم.

به گفته وي با برگزاري مجمع و انتخاب رئيس ثباتي در اين هيئت به وجود آمده که توسعه اين ورزش در شهرستان ها نيز مد نظر قرار گرفته است و در اولين گام روساي هيئت هاي شهرستان ها مشخص و از آن ها برنامه خواستيم. وي ادامه داد: در اولين فرصت نيز به منظور مشاهده فعاليت و رفع مشکلات آن ها سفري به شهرستان ها خواهيم داشت.

 

حمايت بيشتر مسئولان

به گفته وي با توجه به استعداد هاي موجود در استان دررشته ورزشي تيراندازي نياز به حمايت بيشتر مسئولان داريم. وي با تاکيد بر اين که پرداختن به اين رشته ورزشي يکي از نيازهاي جامعه امروز است ادامه داد: بايد زمينه هاي لازم براي توسعه اين رشته ورزشي در استان فراهم شود چرا که افتخار آفريني در ورزش مي تواند جايگاه استان را در کشور بالا برد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی
  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی